De Provincie Zuid Holland schreef in januari 2018 dat “de Tjalmaweg/N206, Project Locatie Valkenburg (PLV) en het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) separate projecten zijn met ieder een eigen dynamiek, maar die ten allen tijde benaderd moeten worden als integrale opgave”. Door dit niet te doen kwam de minst logische Noordvariant als voorstel voor de tijdelijke N206, worden unieke kansen gemist en wordt belastinggeld verspild.
Met deze 4 kaarten willen wij tot een integrale visie komen. De bedragen zijn schattingen op basis van de voor ons beschikbare gegevens. Aan u de oproep om ons aan te vullen en te corrigeren. Input kunt u sturen naar Katwijk Smart Village.
Klik op cijfers onder de kaarten voor meer achtergrondinformatie.
Bij de bouw van de N206 kan een aanzienlijke besparing worden bereikt wanneer het tijdelijke en definitieve ontwerp geplaatst worden in een integraal kader. Dit weegt op tegen de meerkosten die ontstaan bij een keuze voor de zuidelijke variant.
Door groen niet integraal te benaderen, inclusief de daarbij behorende ecologische verbindingszones, is de natuur wederom een randvoorwaarde in plaats van een centrale levensvoorwaarde voor insect, plant, struik, boom, vogel, dier en mens.
Leefbaarheid hangt nauw samen met de langzaam verkeer mogelijkheden. De tijdelijke Noordvariant vormt een aanslag op de leefbaarheid, het definitief ontwerp roept veel vragen op door het ontbreken van een integrale visie.
Onder het excuus van tijdelijkheid wordt het EPvE niet opgevolgd, worden projectgrenzen overschreden, milieunormen niet opgevolgd en het groene park bij Valkenburg gereduceerd tot een groenstrook
Vraagstukken: Hoeveel kost een latere realisatie van overbruggingen over de N206 en HOV meer dan integraal oppakken?
KLIK OP DE 4 VOOR MEER INFO
Vraagstukken: Is het niet slim als de projecten (PLV, HOV en N206 worden gecombineerd? Dan kan de grond in goed overleg met belanghebbenden worden verworven. De grond is namelijk voor het PLV of HOV ook nodig.
KLIK OP DE 9 VOOR MEER INFO
Vraagstukken: Wanneer deze weg wordt opgeheven, wat zijn de gevolgen voor: de doorstroming en capaciteit van verkeer op de N206?Bereikbaarheid van het Panbos?Auto en fietsverkeer over de N206?
KLIK OP DE 11 VOOR MEER INFO
Vraagstukken: Wat betekent het niet aanleggen voor de verkeersproblemen van het transferium, voor de groene doelstellingen op de PLV, voor de verkeersdrukte op de N206, voor verkeersproblemen in Valkenburg en PLV?
KLIK OP DE 12 VOOR MEER INFO
Een onafhankelijk burgerinitiatief bestaande uit verschillende netwerken met “omdenkers” met een duurzame en toekomstgerichte kijk op mobiliteit en leefbaarheid in een lokale samenleving.
Katwijk leefbaarder maken op het gebied van groen, mobiliteit, cultureelhistorisch erfgoed, gezondheid en veiligheid.